Sunday, March 3, 2013

Corat coret anak2 dan masa depan.....

My two lovely doters - From left : Nabihah and Najihah.......


My lil doter - Nazihah......

Dear BLOG,

Rasanya aku agak kurang bercerita mengenai anak2ku...... Utk pengetahuan korang, aku ada 3 orang anak pompuan...... Takde lagik perancangan utk start production baru kay...hihihihihi. Our life agak kelam kabut bila anak2 makin membesar. Remember, sekali lagik nak di ingatkan, aku nih sang isteri yg bekerja from 9am to 6pm..... And continue keja kat rumah sebagai housewife with never ending story mori..... Camni laa life aku sekarang...... Owhh yaa.... my hubby dah tak bekerja di KL sekarang. Alhamdulillah, En. Somi dapat keja kat area Bandar Baru Bangi and just berhadapan dengan rumah kami. Alhamdulillah!!!!!!


So our life now very relaxing..... pasal takde nak merempuh traffic lagik.... Kuar rumah pun boleh lambat2...... Soo our morning start without kelam kabut nak pegi keja but cuma agak kelam kabut menguruskan anak2.... Nabihah now dah DARJAH 4 dan sekarang bersekolah dalam sessi pagi. And my 2nd eldest lak, Najihah dah DARJAH 3 and still bersekolah sessi petang. Adik agak terasa bila kakak dh tiada di sisi utk duduk di TASKA and pegi sekolah sorang2..... Kakak pulak seronok dan bersemangat ke sekolah sbb tiap2 pagi bangun paling awal.....hihihihihihi. 


Hmmm baby plak..... Sekarang nih still sekolah kat LITTLE CALIPHS and berada di dalam kelas 5 tahun. Lupa lah pulak nama kelas Baby.....hihihihihihi. Baby lak sometimes ada TANTRUM..... setiap hari ISNIN mesti bg tau IBU, " Baby tak nak pegi sekolah...... Baby nak duduk rumah....Ibu cuti laa hari nih.....Kita boleh pegi Alamanda....."....Hahahahahaha macam aku kata kat FB Wall aku, ALAMANDA is her favorites place.....  And aku selalu laa kena carik idea cmna nak galakkan Baby pegi sekolah.......


" OK laa Baby tak yah pegi sekolah kay.... Baby tinggal sorang2 kat rumah tau..... Tapi IBU takut laa nanti ada CAT datang lepas tuh gigit baby......." Bila dengar ajer camtu, terus dia berfikir jap..... Terus nak pegi KINDIE........ Sebab dia mmg takut dengan kucing. Jiran sebelah aku plak bela kucing...... Soo apa lagik... Mmg menjadik laa aku takutkan dia....Hihihihihi dulu DURIAN skerang plak KUCING....... Please korang jgn tiru cara aku nih.... Tak sesuai utk anak2 korang......


 Sekarang nih Nabihah and Najiha dah tak TRANSIT kat KINDIE baby...... Starting tis year, aku hantar dorang kat TASKA kat Seksyen 9 gak tapi opposite rumah kami..... Kalo nak tahu budak2 nih TRANSIT x sampai pun 1 jam..... Cuma Kakak and Adik....bila balik from KAFA or Sekolah Kebangsaan, cepat2 mandi, makan and pergi sekolah masing2 balik....... Hmm tp tahun nih memandangkan semua harga TASKA utk tujuan transit naik melambung tinggi, apalah pilihan cam aku nih yg ada kan? Takpe laa yg penting anak2 aku selamat and teratur.


Citer pasal Babah plak.... Sejak bekerja dekat dengan rumah, maka IBU rajin2kan diri bangun pagi2 utk masak BFAST and LUNCH...... So that anak2 dapat bawak bekal kat sekolah and Babah can go back or tapau from home nak makan BFAST and LUNCH..... Kol 5.30 pagi aku dah bangun utk memasak.... Mesti jiran2ku yg masih tido tuh terganggu dengan bunyi kelentang kelentong kat dapur aku kan? Sambil memasak, sempat gak laa mendobi apa yg patut..... And sempat gak laa mengemas barang anak2 utk TRANSIT dan TASKA. Seriously, aku ENJOY dan BANGGA dapat menguruskan anak2 dan somi...... Mmg for 1 month and 2 months cam penat giler tp laa nih dah masuk 3 bulan, aku dah biasa denga RUTIN harian nih...... Paling penting bahagia tengok anak2 and En, Somi HAPPY dan cukup makan....hihihihihihi


Just imagine kalo aku still cont keja BANK kan, for sure aku tak dapat melalui cara hidpku sekarang yg aku panggil 'WORKLIFE' balance...... Alhamdulillah, kerana Allah s.w.t. mengurniakan aku tempat keja yg dekat dengan rumah and dekat ngan anak2 & En. Somi..... For almost 2 years, aku bahagia dengan cara hidup begini...... Syukran!!!! Keja plak mmg laa makin lama makin mencabar tp tidaklah se-STRESS mcm keja dulu2...... Banyak perkara yg aku pelajari...... 


Camtu laa kisah hidupku sekarang...... Wiken pulak kami ke KL utk melawat Makku yg berada di Danau Kota....... Yupp kadang2 rindu jugak ngan KL....hiruk pikuk dan traffic...... Tp utk melalui semua itu tiap2 ari...... tak mo laa..... Unless laa kalo aku dapat offer keja kat KL???? Not looking for more MONEY but aku cuma mahu hidup dengan cara sederhana..... Bersyukur dengan apa yg ada sekarang ini. AMIN.



No comments:

Post a Comment