Monday, August 27, 2012

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Memori beraya di rumah Wan Keramat.........

Raya dah nak masuk 9 hari tapi aku baru sempat nak BLOG kan....hihihihi sori kay sbb busy BERAYA and BUSY makan....... Aku rasa badan nih dah naik berkilo-kilo gamaknya..... Seriously...sedey bila jumpa sedara mara mesti dok kata "KAU MAKIN SIHAT SKRG....." or " KENAPA MUKA KO BANYAK JERAWAT?"..... Tension nyer aku.....Tak sudah2 terima kritikan.... Memang laa aku makin GEBU bukannya KURUS...... Huwaaaa sedihnya....


And muka aku dah start ada masalah....Dah tak semulus dulu......Such a waste kan cos aku signed up facial package mahal2 tapi tak berkesan langsung....... Itu laa masalah yg aku alami sekarang nih!!!!! Apa nak wat kan sbb En. Somi beli beras mahal2 bg aku makan...... Sebab dia sayang sangat....hihihihihi. Anyway, aku bahagia.....so lantak laa orang nak cakap as long with my condition now, aku sihat walafiat and di jauhkan dari penyakit merbahaya.... Doakan aku yek.... Nanti laa azam tahun depan aku nk kurus seperti 10 tahun yg lepas...... BOLEH KER???? Hihihihihi.....


Ishhh melalut lak.... Aku nak citer pasal RAYA sebenarnya..... Tahun nih giliran beraya di KL ngan Mak Abah di Danau Kota........ And tahun nie jugak for the 1st time ada orang masjid datang utk TAKBIR RAYA di rumah..... Syukur...... Baru kami dan anak2 merasa kemeriahan RAYA.... Pagi Sabtu yg lepas, sempat laa kami bertungkus lumus masak di rumah...... Babah and anak2 sibuk mengemas dan mencantikkan rumah kami.... Ibu pulak sibuk memasak RENDANG AYAM, SAMBAL GORENG JAWA and NASI IMPIT untuk hidangan RAYA...... Sambil tuh sempat lagik laa buat KEK utk di bawa ke rumah MAK utk RAYA keesokannya...... And sempat gak aku last minutes mencarik tudung utk MATCH ngan BAJU RAYA yg siap last minutes gak..... GERAM pun ada tp nasib baik laa baju tuh siap gak akhirnya......


Hidangan utk TAKBIR RAYA......


Kuih RAYA dh siap seperti yg di rancang.....Alhamdulillah..... dapat gak mencurik masa utk membuat KUIH RAYA....... 

Crystal Ball Cookies......Kuih wajib...


No comments:

Post a Comment