Thursday, April 7, 2011

Satu Hari Di Atas Tow Truck - FINALLE





Terasa cam BEBAN ajer kalo tak abiskan stori nie......Ishhh aku yg rasa cenggitu.......Kan aku citer keta my SIL, tinggal kat Servis Centre, IPOH...so dorang pun call ler after 2 days, "Cik Shahida, keta dah OK"...."Boleh amik kat IPOH bawak balik ke KL"......So, aku dengan penuh rasa bersalah pun amik laa EL utk bawak keta tuh balik sini.......Need to accompany my husben coz kaki dia still injured and tak OK lagik.....yelah cian kan dah ler kaki sakit....jadik teman aku OK laa.....My 2 anak dara lak, Ita ajak pegi Bagan Lalang.......saja nk bawak jalan2 ngan family Angah and Cik Kana......sbnrnya agenda utama husben dorang adalah nak memancing kat LAUT ( walaupun masa tuh TSUNAMI melanda Jepun), so tinggal laa anak bini kat Chalet.....sbb tuh anak2 aku beriya-iya nak ikut coz nak main ngan cousin dorang.......


So, Me, Hubby and my Lil Zihah sangat excited menaiki KOMUTER - ETS from KL Sentral to Ipoh.......Yelah 1st time Zihah nak naik Thomas & Frens...soooo excited!!!!!! Perjalanan mengambil masa 2 jam 15 minit ajer utk sampai ke Ipoh Station.....Alhamdulillah, selamat sampai ke destinasi yg di tuju (sila lihat gambar2 di atas yek cos sempat laa Me & Baby posing kat Stesen Keretapi IPOH)........hihihihihihihi. Sampai di servis centre Ipoh dengan selamatnya atas bantuan seorang UNCLE TAXI yg amat budiman.........Thanks dear Uncle (aku lupa tanya nama) sbb menyelamatkan kami drpd menjadi mangsa penipuan keta sapu.......ada  ker mintak RM15 utk perjalanan yg hanya 5 minit ajer.....Cisss tak selamat hidup....Soo, hati2 kalo 1st time nak naik teksi or keta sapu kat sana! Uncle Taxi siap make sure yg keta kami betul2 sudah siap sampai sanggup tunggu with Me & Zihah.......After dia berlalu, kami pun mmg puas laa konfirmkan shether keta tuh selamat or tidak utk balik ke KL......... Masalahnya mereka bg tau sbb fius longgar pasal tuh jadik cenggitu wiken yg lalu....Cam tak percaya lak....But because technician dah cek guna komputer, so kami pun mencarik laa tempat makan sbl pulang ke KL!


Tak sempat nak singgah ke rumah kakakku sbb dia pun keja on that day...so, kami sempat laa makan2 kat JJ......sempat lagik tuh aku beli CB pasal terlalu ketagih sangat nak minum Hazelnut Latte...hihihihihiihihi.....Sbnrnya, kami teringin nk berjalan2 di sekitar IPOH...but HATI ini macam terasa nak balik awal skit......So, kami pun memulakan perjalanan pulang ke KL......Sampai di R&R Tapah, sempat laa kami singgah nak beli kuah rojak & jambu batu.....Hmmmmm still OK lagik keta tak meragam.....Masya Allah, bila on the way from Tapah nak ke Slim River....di pertengahan jalan......Cewahhh keta dah mula problem macam minggu lepas....apa yg aku alami bersama Ita berulang kembali but tis time kat highway lak.....Syukur, kami sempat berenti dan brek sekuat hati di tepi jalan......SYUKRAN!!!!!
ROSAK LAGI!!!!!! Geram tol aku ngan budak technician tuh sbb tak cek bebetul.......


WIth my hubby, tak laa PANIC and Zihah pun tak meragam.......Dengan bantuan pantas PLUS, keta kami kena tarik sampai ke TOL Slim RIVER.........Sbb still under warranty (Ayang baru beli 3 bulan sebab dia beli sebulan lepas aku dapat keta baru gak), so kami tak peduli laa TOW TRUCK yg dah sedia menunggu kat sana........Kena laa wat call kat PERODUA Smart Assist......Kami nak mereka arrange for TOW TRUCK utk anto kami ke KL semula....Kami tak mahu balik ke IPOH....dah serik...sbb memikirkan aku kena bekerja keesokannya, takkan kami nak naik KOMUTER balik ke KL....Hisss sudah di timpa malang lak......... Akhirnya, pihak PERODUA manage to arrange for us for FREE utk tunda keta sampai ke SERVIS CENTRE RAWANG.......Takpe laa....but kami kena tunggu lama skitt coz banyak kes keta ROSAK pada hari tuh.......Penantian yg bermula dari kol 4..30 petang dan berakhir pada 8.30 malam.......Syukur Zihah tak meragam.....From menunggu dalam keta......Zihah boleh plak buat 'TRX' kat dlm keta.....busuk giler......Masa tuh hujan lak.....so AIRD COND pun tak leh ON...kami berpindah lak di tempat berehat berdekatan SURAU dan pejabat PLUS Slim River.......


Allah s.w.t mmg memudahkan penantian kami......Ada laa auntie tuh offer nak bagi AIR PANAS & Air suam nak war SUSU BABY......:Ahamdulillah...tak sempat gak nak tanya nama auntie tuh.....sbb shift keja cleaning dia abis kol 7pm, maka aku hanya sempat mengucapkan tima kasih........Hubby lak sempat laa SOLAT dan berehat menunggu......Zihah seoronok dapat main2 cuma bila dah SENJA, dia mula takut sbb gelap dan bunyi katak...hihihihihihihihi...... Aku dok berdoa banyak2 semuga TOW TRUCK akan datagn dan jemput kami....Kalo tak, aku tido kat situ ajer laa......TAKUT!!!!!


Pengalaman menaiki TOW TRUCK amat MANIS dan SERONOK....aku ingat dia tunda keta kami macam tarik keta sepanjang jalan......Nie kan siap naikkan kera kat atas LORRY.....Then, cuma lock 4 tayar keta dan suruh kami duduk dalam keta diam2 & bukak tingkap keta........Mr. Yap suruh bayangkan kami seperti menaiki BAS 2 TINGKAT......Wowww sepanjang jalan kami ketawa dan kecut perut.....Laju giler dia bawak LORRY....Macam naik ROLLER COASTER pun ada!!!!!


Sampai di Servis Centre RAWANG, Mr. Yap pulak yg mengucapkan terima kasih sbb banyak2 kes, kami laa orang paling COOL dan tak MARAH2 or MAKI dia....Hahahahahahahah aku nak marah camana....paling penting dia datang amik kami dan keta...itu ajer!!!!!! Ayang lak dah menunggu kami di RAWANG lbih kurang kol 10.30 malam!!!!!!!! Sempat laa kami makan di sana sebelum pulang ke BANGI......



Itulah citer pasal TOW TRUCK.....For me, memang lucu...tah ler cian kat Ayang sbb dia sedih baru 3 bulan pakai dah jadik camni.......Aku lak, rasa bersalah bawak keta dia sampai IPOH.....rosak lak tuh.......Kalo aku bawak keta sendiri mesti takde pape kot tapi Me & Hubby jadikan ini satu pengalaman MANIS dalam hidup kami.....and also pengalaman BARu utk Zihah gak.....sbb apa? Bukan senang nak dapat naik TOW TRUCK kan dalam usia MUDA.....Kami nie dah tua baru merasa...hahahahahahaha!!!!



And NOW, keta MyVi Ayang pun dah OK...sbb ROSAK???? Maleh aku nak citer tapi sbb masalah pasang wayar sampai dah ganggu immobiliser........sbbnya Me & Ayang mmg pasang alarm keta sesama but unfortunately nasib dia terkena.......and kami mintak refund semula COST pasang alarm tuh...and dapat balik Full AMount......


Penat aku menaip nie.......Ok dah habis satu citer.......SEKIAN!


No comments:

Post a Comment