Monday, April 18, 2011

New Hair Cut!

They getting new hair cut....( nanti aku amik gambar tunjuk kat BLOG)

Kakak - Before HAIR CUT


Adik - Before HAIR CUT





Little Zihah - tak berubah pun sbb tak sempat nak gunting rambut...hihihihihi



1st, Kakak mmg nak simpan rambut panjang sbb dia bg tau, "Bila akak tengok gambar lama2 masa akak rambut panjang kan, Ibu cam CANTIK ajer!!!!"....Memang anak pompuan aku yg sorang nie suka syok sendiri skitt! Kalo nak tau, dia suka berdiri depan cermin dan tengok diri sendiri...... Sebab ada anak DARA seramai 3 orang, so Me & Babah pegi laa beli meja solek baru (cermin panjang boleh tengok diri sendiri dari atas hingga bawah) dengan harapan anak2 akan pandai dan rajin menyiapkan diri - sikat rambut dan pakai bedak!!! Cewah kan semuanya gegirls so kena laa ajar dorang skitt.....



Kakak bila rambut panjang....Masa pegi sekolah cam tak kemas.....yelah mmg TEACHER dorang akan tolong ikatkan rambut nicely tp bila aku tengok sendiri Kakak kat sekolah baru2 nie (kakak terlupa pakai stoking so aku kena balik & anto stoking ke sekolah)....Masya Allah, kusutnya rambut dia!!!!!
Sah2 kena potong rambut cenggini........Selekehnya (IBU nyer perception laa....org lain maybe OK kott)
So, aku pun suggest kakak kena potong rambut pendek so nampak KEMAS!



Adik lak nak bela rambut panjang jugak tp masalahnya, nak tau tak Jihah ada satu HABIT yg kelakar......Dia tak suka SIKAT rambut!!!!! Aku kadang2 marah ngan dia......kalo lepas mandi selalu nak cepat ajer so dengan rambut yg basah dan tak terurus, lepas siap pakai baju, terus nak MAIN....... Aku nie suka laa membebel MARAH2 dia.....Adik nie kalo kena MARAH dia suka jadik DEFENSIVE....mesti nak lawan balik cakap aku.....SABAR jer laa!!!! Then stail sikat rambut lak ala2 SAMY VELLU....Aku selalu marah dia.....kena laa sikat cam pompuan.....Adik nie suka buat DERK ajer kalo aku MARAH2.....



Bila ke sekolah, aku selalu suruh Jihah pakai CEKAK (hair band) so rambut dia yg ikal mayang tuh nampak kemasa dan terurus......Bila dh panjang skit, aku suh TEACHER tolong ikatkan rambut dia......But bila setiap kali balik dari sekolah, emmmm tak tau nak cakap.......serabai tol rambut Adik + rambut basah sebab berpeluh especially kat rambut depan.....Kena potong rambut laa camni!!!!!



Little Zihah lak.....dah lama tak potong rambut.....Tp kat skull TEACHER suka tol pakaikan minyak zaiton....nak bg rambut panjang kott.....Hasilnya, setiap kali aku amik from TASKA, rambut BABY cam orang baru lepas MANDI...hihihihihihihihi BASAH........dek PELUh sbb main2 kat PLAYGROUND!!!!! Aku notice rambut Zihah nie jenis yg halus dan lambat panjang pasal tuh kami jarang ptotong rambut dia.....Selalu maintain stail shoulder length ajer sbb nampak TOMEI!!!!


So, last SUNDAY, aku & Ita bawak laa dorang potong rambut atas sebab2 di atas.........Hasilnya, Kakak was unhappy wiht her NEW HAIR CUT...dia kata rambut dia cam TOMBOI!!!! Adik lak suka ngan rambut baru sbb senang nak sikat!!!! Baby, hmmm tak sempat nak potong rambut sbb dia TER***** dalam diapers so jenuh laa aku mencarik tandas (terlupa lak nak bawak diapers so kena laa beli) sbb BAU semerbak satu kedai RAMBUT....hahahahaha


Semalam, kakak pakai tudung pi sekolah Kebangsaan....MALU kot ngan rambut baru.....nie adik laa yg mengadu kat aku!!! Watever laa kakak.... jangan pakai tudung psl rambut pendek.....Or pakai tudung kat sekolah, then gi jalan tak pakai tudung.....tuh yg aku tak mo......hmmmmmmm entah laa anak2 sekarang!!!!


Rambut kakak tak laa sependek mana pun tp entah ler bila anak2 dah pandai BERGAYA cenggini laa....Takpe aku sabar ajer..........











No comments:

Post a Comment