Saturday, June 18, 2011

Emotion taken away in BALI Island - PART IV

Cuba teka yg mana satu KOPI LUWAK???????


Sibuk membeli KOPI BALI dan barang2 keluaran masyarakat tempatan......

Oppsss semua KOPI kami rasa tp LUWAK COFFEE haram OK????


Sawah padi yg di tanam di lereng-lereng yg teramat cantik tp ini bukan PADI HUMA yaaa....

Tak melepas peluang bergambar berdua-duaan di kawasan penanaman PADI di sini......


Asyik2 muka aku ajer jadik MODEL.......


Tengok laa hasil kraftangan barangan BALI - amat halus dan teliti - kat belakan tuh sebenarnya aku nak borong balik tp sbb berat - lupakan sahaja hasratku!!!!!


Dinner kami sambil menunggu MATAHARI terbenam - masa nie hampir pukul 6.30 petang


Suasana yg teramat ROMANTIK


Nampak tak bendera MALAYSIA???? Siap promosi sambil jual jagung bakar dan kacang rebus


Dinner kami - SEAFODD and GRILL.....wallahhhh!!!! Makan tak penting tp tempat tuh mmg amat CANTIK!!!!

Sila yek jemput makan........


Kapal-kapal Nelayan yg berlabuh di tepi PANTAI


Sempat laa menikmati keindahan pantai sambil melihat MATAHARI terbenam.....

Me & Babah - our vacation cum honeymoon!!!!!


Kami sempat laa berkunjung di salah sebuah ladang kopi yg amat terkenal dengan LUWAK COFFEE........ Tapi majlis ulama MALAYSIA mmg mengharamkan kopi ini kerana di kutip dari najis MUSANG! Entah kenapa KOPI nie begitu terkenal......kalo nak beli melebihi RM100+++ sepaket. Sebab musang hanya memakan kopi yg terpilih sahaja pada waktu malam ketika keluar mencarik makan. Najis Musang pula akan di kutip utk proses mengasingkan bijik KOPI yg tidak hancur..... So, you decide whether OK or NOT utk minum KOPI special nie........ Sempat laa jugak kami membeli KOPI BALI,TEH HALIA dan Esen VANILLA utk di bawa pulang.


Seterusnya, adalah acara yg paling aku minat sekali! Hahahahahah SHOPPINT time!!!!!!! Kami di bawa ke Pasar UBUD di mana merupakan pusat kraftangan dan cenderamata dengan harga yg paling murah dan sukar utk di percayai......Bila dah pegi bersama-sama geng ofis arkitek, apa lagik hari tuh merupakan acara memboring PAINTING atau LUKISAN oleh artis-artis tempatan...... Selain itu, kraftangan dan cendera mata buatan masyarakat BALI memang amat unik dan MURAH......Nasib baik laa aku cuma bawak 2 beg ajer (itu pun selepoas di pantau oleh somiku) if not, habih dah aku borong barang2 utk keperluan RUMAH.....
Huwaaaa sangat2 menyesal!!!!!!!! Menci...menci....... Yg pastinya, encik somi amat teruja memborong LUKISAN a.k.a. PAINTING yg teramat banyak sekali!



Lepas penat membeli belah (mcm tak cukup masa ajer), kami terpaksa bergegas ke pantai JIMBARAN utk menikmati suasana matahri terbenam.....Apa laa istimewa sangat dengan tempat nie.....Rupanya apabila menjejakkan kaki ke pantai ini, indahnya tak terkata........Kenapa laa di Malaysia tak nak mencuba aktiviti sebegini....Makan malam di tepi pantai sambil menikmati matahari terbenam...... ROMANTIKNYA!!!!!!!





No comments:

Post a Comment