Monday, March 21, 2011

Satu Hari Di atas TOW TRUCK........


Sebelum aku mulakan cerita ini, cerita yg penuh dengan ketawa, duka, tension dan berakhir dengan happy ending.......kalo korang nak ketawa pun, ketawa laa cuma sebab aku rasa nak berkongsi cerita dengan kalian semua....For me, satu pengalaman yg indah dan menarik utk di kongsi bersama-sama......

Jeng......jeng....jeng......jeng!!!!!


Thanks to Mr. Tow Truck (Mr. Yap & his frens) for rescue us yesterday!!!!!!!! We had a very enjoyable time bila dapat naik TOWING TRUCK from Slim River Tol to Perodua Centre, Rawang!


Ceritanya begini...... Last Saturday, 12 March 2011, I went to Ipoh with my sis, Ita (temankan aku) to attend SIDC seminar at Impiana Hotel, Ipoh on Sunday (13.03.2011). Nasib baik ada teman coz her HUBBY ada kelas on wiken...sooo drpd duk rumah sensorang, dia agree nak temnakan aku pi IPOH. Memula nak bawak keta VIVA Elite utk pegi Ipoh. Suddenly, Ayang offer suh bwak keta dia sbb more comfortable, katanya....... But Ita lak nak bawak keta dia, VIOS sbb more selesa and boleh lenjan laju2....At last, we all sepakat bawak MYVi Ayang sahaja.......My hubby tak dapat anto aku sbb on the same date, Wak Gutang (makcik hubby aku) kahwinkan anak bongsu mereka, Roha.....So, better Babah balik Kg. rather than accompany me to Ipoh.......So, anak2 semua skali balik ke Kg. with Ayang......


Mengamuk gak laa Nabihah menangis sbb tak dapat ikut aku and Ita......nasib baik dia tak ikut......if not, mesti dia BORING!!! On that Friday also, before aku pegi Ipoh, sempat gak siapkan order MUFFIN Choc Chip and also cupcakes for Roha's Wedding......... Sempat gak tuh walupun sebenarnya aku dah tak terlarat & macam nak MUNTAH wat cupcakes and MUFFIN....memang aku nak STOP amik order BUT even penat, tp sebab tak dapat pegi, maka hanya Muffin dan Cupcakes sbg pengganti diri!!!!


My journey to Ipoh, at first everything goes WELL even masa we take a break kat Tapah R&R sambil pekena Nasi Ayam...Ok ajer....but apabila sampai ajer masuk pekan Ipoh, wa wa wee suddenly keta jammed.......semua system OFF!!!! Brek tak makan...then minyak pun tak naik......tetiba ajer enjin MATI.....Nasib baik bila keadaan PANIK cenggini, Ita control everything....so dengar laa bunyi segala HON from keta lain....yelah bila keta dah berenti tengah jalan, mesti laa keta lain akan HON...PON PONNNNN..... Panik...we are soo PANIC...call Babah mintak tolong!!!






No comments:

Post a Comment