Wednesday, February 16, 2011

Ohhh Nabihah.....

How I wish to go for a holiday........rite here and rite now!!!!!
I'm feel so exhausted... stress and demotivated...... rite now my main concern & worries only on my Nabihah......nak tau tak? Dia dah start wat perangai Darjah 1 balik....OMG......hanya Allah s.w.t. sahaja yg mengerti perasaan IBU dan BABAH sekarang...... Sedih, risau dan geram pun ada dengan perangai Nabihah nie! Kami masih bertungkus lumus dan berusaha mencarik punca masalah anak kami yg sulung nie..... Opss bukan Najihah tau tapi Nabihah yg Darjah 2 tuh!!!!
Yesterday, since morning Nabihah dah start menangis coz tak mo pegi sekolah.........cam biasa, kami nie dah "IMMUNE" dengan telatah kakak di awal pagi.....Tak sah pegi sekolah agama kalo tak menangis dulu....... With me, memang dia tak mengada-ngada but with Babah, mulalah dia wat perangai....emmmm aku GARANG korang percaya tak? Hampir semua kawan2 aku tak caya aku garang...... but, aku kena garang sbb mesti ada pro & cons..... So let Babah jadik orang BAIK & semua yg JAHAT, aku laa tuh...... There was one incident whereby Nabihah boleh lari dari sekolah agama (which is 5 minutes walk jer from my house) & balik ke rumah.....Berani kan? Sebab masa tuh aku still kat rumah......
Alasan : Nak balik makan ubat sakit perut?????? Not valid reason.....sebab aku dh sediakan ubat sait perut & demam dalam beg sekolahnya...... Kesian kat Ustazah sbb tercungap-cungap kejar Nbihah.......
Aku mula laa MARAH tahap gaban.... nasib baik aku tak keluar ke mana-mana, if NOT, I dunno apa akan jadik pada Nabihah.....Aku dah siap kasik WARNING kat dia........"dun u ever try anymore to run away from school"....... Mintak jauhkan anak aku daripada perkara2 yg tak di ingini........ Lately, dia selalu find excuses utk memaksa aku menghantar dia ke sekolah! I dunno until when aku boleh bertahan...... Really worried about her........but, suprisingly, bila sampai ke sekolah, dia bertukar menjadik ceria dan gembira.........
Entah laa anak aku sorang nie..... still tengah memerah otak kenapa dia jadik cenggini......

No comments:

Post a Comment